TEKNILLINEN KORKEAKOULU TENTTI
Teletekniikan laboratorio
Seppo Uusitupa 13. 5. 1996
S-38.113 TIETOKONEIDEN TIEDONS. PERUSTEET, tentti
15. 5. 1996
Tervetuloa tenttiin!
Tämänkertaisessa repertuaarissa on (jälleen)
viisi kysymystä, joista saat vastata korkeintaan neljään.
Olennaisimpaan keskittyen saat keskeiset asiat vajaaseen sivuun.
Muista, että kuva voi hyvinkin auttaa sanottavasi perillesaamisessa.
Wecome to the exam!
You have to choose only four of the following
questions to answer. Use pictures to clarify your answer.
1.
Harjoitukset 21. 2. 1996
Kuvaile lähiverkossa käytettyä CSMA/CD
-menetelmää.
Describe the principle of operation of the following
MAC method used in LANs: CSMA/CD
2.
Luento 31. 1. 1996
Vertaile taulukkomuodossa neljää eri siirtomediaa
ainakin kuuden eri (teletekniikan kannalta keskeisen kriteerin)
pohjalta.
Compare in array format four transmission media in
respect of at least six essential (in telecommunications) points
of view.
3.
Kuulijakunnan tekemät kysymysehdotukset
Selosta pariteetin käyttöä (eikä
sitten vain poikittaispariteettia!).
Describe the usage of parity (don't forget the longitudinal
one!).
4.
'Tietoliikenteen käyttö TKK:ssa', sivu
14/29
Saat ryhtyä parsimaan opetusmateriaalia. Korjaa
seuraavan sivun esimerkin vanhentuneet, epätäsmälliset,
väärät jne. ilmaisut. Osoita vakiintuneiden korjausmerkintöjen
hallintasi...
In this project you can serve as a censor. In the
following page is a copy from widely used material in HUT. In
spite of the fact it is in Finnish you can find many things to
correct.
5.
Ihan itse keksitty(!)
Kuvaile seuraavat käsitteet lyhyesti:
Describe the following concepts in brief:
a) LAN b) CRC c) V.24 d) ISO-OSI e) X-ON/X-OFF
f) WWW
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omasta ja edustamani yhteisön puolesta kiitän
arv. yleisöä kuluneesta kaudesta ja toivotan kaikille
hyvää kesää. Siirryttyäni hoitamaan toista
virkaa en pysty lupaamaan tentin palautusaikataulusta mitään.
Thanks for your activity during the course. I have appreciated your e-mail contacts very much. Now I'm working with other subjects and will not be responsible for reading your answers. Thus I cannot promise anything about the timetable... Have a nice summertime!